خانه/همه نوشته ها/آموزش کانفیگ ADSL بر روی دی اسلم هواوی MA5616
آخرین بروز رسانی: 21st فوریه, 2023

آموزش کانفیگ ADSL بر روی دی اسلم هواوی MA5616

فهرست این محتوا پنهان 1 کانفیگ ADSL با دی اسلم […]

کانفیگ ADSL دی اسلم MA5616، در اين صفحه قصد داريم تمامي مطالب در مورد راه اندازي كامل تجهيزات هواوي علي الخصوص دي اسلم و روتر هاي هواوي را آموزش دهيم. ضمن اينكه دوستان مي توانند مشكلات و نياز هاي كانفيگي خود را با مدير سایت مطرح نمايند و عيب یابی  نماییم. دوستان در صورتي كه سناريوي خاصي داريد هم مي توانيد پيشنهاد دهيد. و در لابراتوار شركت بصورت حرفه اي بررسي مي شود. و نتيجه در همين صفحه اعلام خواهد شد. اولين مبحث مورد آموزش كانفيگ كامل دي اسلم هاي هواوي MA5616 مي باشد.

کانفیگ ADSL با دی اسلم هواوی MA5616 

با توجه به اینکه هیچ منبعی برای دریافت اطلاعات و کانفیگ هواوی در اینترنت و حتی سایت هواوی موجود نیست. ما تصمیم گرفتیم که تمامی مطالب مربوط به کانفیگ هواوی را برای دوستان به اشتراک بگذاریم. امیدواریم که برایتان مفید واقع شود.

برای خرید دی اسلم هواوی 5600 و یا  قیمت دیسلم هواوی 5600 روی عکس زیر کلیک کنید. 

 

The SmartAX MA5616 multi-dwelling unit (MDU) has the following features: high access density, superior processing, high reliability, easy maintenance, energy saving, and an architectural design with an eye on the future

 MA5616 provides ADSL2+, VDSL2, SHDSL, POTS, FE, P2P, ISDN, and combo user ports, and it supports dual upstream transmission channels through auto-adaptive GPON and GE ports, can smooth evolution to 10GPON. The MA5616 can be installed indoor and outdoor in a range of locations, such as in corridors and cabinets, and can be used in fiber to the curb (FTTC), fiber to the building (FTTB), mini-DSLAM, and mini-MSAN scenarios

کانفیگ دی اسلم هواوی

 focuses on providing services for communities with a high population density and small to medium  enterprise users

Features

High Access Density

The MA5616 supports 64-port POTS boards, 32-port combo boards(ADSL2+ or VDSL2)、32/24-port VDSL2 boards, 16-port SHDSL boards, 16-port FE boards, 4GE+4FE optical access boards,and ISDN boards to meet different application requirements

کانفیگ و دستورات سوئیچ هواوی 5616 

در این پست سعی بر این داریم تا مطالب را به صورت گام به گام برای اتصال به دی اسلم هواوی 5616 را آموزش دهیم. از آموزش کانفیگ ADSL دی اسلم MA5616 شروع می کنیم تا معرفی برخی از دستوارت سوئیچ هواوی و کانفیگ آنها.

چگونه به دی اسلم هواوی 5616 متصل شویم؟

برای ورود به دی اسلم هواوی MA5616 باید از کابل کنسول و یا کابل شبکه استفاده کنیم در صورت استفاده از کابل کنسول باید بصورت زیر تنطیمات انجام شود. ابتدا می بایست نرم افزار هایپر ترمینال یا PUTTY را دانلود نمایید. و سپس تنظیمات آن را مطابق شکل زیر انجام دهید.

کانفیگ ADSL دی اسلم MA5616

 

آموزش تنظیم ADSL دی اسلم MA5616

اتصال و آموزش تنظیمات ADSL دی اسلم MA5616

یوزرنیم و پسورد پیش فرض دی اسلم هواوی 5616

تمامی دی اسلم هواوی هواوی 5616 با نام کاربری و رمز عبور یکسان هستند. و برای کانفیگ انها فقط کافی است از تو مورد زیر استفاده نمایید.

user: root
password: mduadmin

ریست فکتوری دی اسلم MA5616

 

کانفیگ و دستورات سوئیچ و کانفیگ ADSL دی اسلم MA5616

در ادامه به تعدای از دستورات دی اسلم هواوی 5616 می پردازیم و سعی می کنیم آنها رو توضیح دهیم. با ما همراه باشید.

1- enable جهت ورود به مود.

2- display current-configuration برای مشاهده تمامی تنظیمات انجام شده بر روی دی اسلم.

ریست فکتوری کردن اسلم هواوی 5616

اگر بخواهید دی اسلم هواویکه روی آن کانفیگ دارد را ریست فکتوری کنید و تمامی کانفیگ های آن پاک شود. باید از دستور زیر استفاده نمایید. جهت پاک کردن تمامی تنظیمات قبلی دی اسلم و آماده کانفیگ جدید.

3- erase flash data از دستور مقابل استفاده نمایید.

 

4- display board 0 برای مشاهده وضعیت موجود کارت ها روی بک پلین و شرایط کانفیگ از این کامند استفاده می نماییم.

 

همونطور که مشاهده می کنید. توضیح کامل در مورد کارت منیج و پاور و شاسی داده شده است. همچنین وضعیت موجود کارت ها را به لحظه نشان می دهد.

نکته: برای اضافه نمودن کارت جدید بر روی دی اسلم هواوی 5616 ابتدا در مد config رفته و سپس کارت مورد نظر را روی اسلات آن اضافه می کنیم
board add 0/1 adl
در صورتی کارت VDSL باشد باید
board add 0/1 vdl
و در صورتی که هر چیز دیگری باشد باید کارت مورد نظر را بر اساس شکل زیر بر روی شاسی معرفی نمایید. 

 

ما در اینجا یک کارت VDSL را روی برد 0/1 اضافه کردیم. همانطور که می بینید، کارت مورد نظر به صورت نرمال در آمده است. و آماده کانفیگ می باشد.

کارت دوم را روی اسلات 0/2 ADSL تعریف نمودیم. بعد از تعریف کارتها بر روی ساشی و آماده شدن برا ی کانفیگ اولین قدم ایجاد پروفایل برای سرویس ADSL و یا VDSL می باشد. که با دستور زیر انجام می شود.

adsl line-profile quickadd 100 basic-para all trellis 1 bitswap 1 1 channel fast adapt at-startup snr 6 0 31 6 0 31 rate

32 4096 32 1024 name Internet

فقط کافی است همین کانفیگ را بر روی دی اسلم هواوی 5616 کپی کنید.

 

گام دوم ورود به کارت ADSL و فعال سازی آن و معرفی پروفایل مورد نظر به کارت ADSL می باشد که به شکل زیر است.

interface adsl 0/2

ابتدا همه پورت ها را دی اکتیو می کنیم

deactivate all

سپس اکتیو می کنیم و پروفایل را بر روی آن معرفی می کنیم

activate all profile-index 100

کانفیگ ADSL دی اسلم MA5616

تمامی پورت های کارتی که روی اسلات 2 قرار گرفته فعال شده است. و آماده کار می باشد. در صورتی که مودم ADSL را به آن متصل نماییم. چراغ ADSL روشن می شود. و آماده سرویس گیری می باشد. ولی هنوز آماده ارائه سرویس به صورت PPPOE نیست. و نمی تواند لایه 2 را رد کند. و خطلای 651 رخ می دهد.

مرحله بعدی  VLAN 100 را ایجاد می کنیم.

port vlan 100 0/0 0

با این کامند UPlink عضو VLAN 100 می شود. و می تواند لایه 2 را از خود عبور دهد. خوب دیگر چیزی به پایان کار باقی نمانده است. UPlink را عضو VLAN 100 نمودیم و در پایان در BRAS یک VLAN با ID 100 می سازیم. و آن VLAN را تبدیل به PPPOE Server کنیم.

مرحله بعدی تعریف سرویس پورت است. که باید تمامی پورت های کارت را تعریف نماییم.

service-port vlan 100 adsl 0/2/0 vpi 0 vci 35 rx-cttr 6 tx-cttr

حالا فقط کافی است روی سرور اینترنت VLAN را ایجاد کنیم. روش ساخت Vlan و PPPOE Server در میکروتیک.

نصب و راه اندازی دی اسلم MA5616

کانفیگ Brasدی اسلم MA5616

ساخت BRAS و کانفیگ ADSL دی اسلم MA5616

کافیست IP Pool و پروفایل PPPOE Server را تعریف نمایید. تا BRAS شما آماده سرویس دهی باشد.

نکته: شما در دی اسلم های هواوی حتما باید در UPlink یک VLAN با ID یکسان بسازید. و آن را Untag کنید. تا بتوانید لایه 2 را عبور دهید. که این خود یکی از مشکلات بزرگی برای مدیران شبکه بوده و به همین دلیل در شبکه خود از هواوی استفاده نمی کنند. در صورتی که این مشکل به راحتی قابل حل است و هواوی این امکان را دارد. که بدون اینکه VLAN تعریف کنید. و در برج ها فقط کافی است که کابل رادیو را به UPlink دی اسلم متصل نمایید. و به راحتی سرویس را انتقال دهید. در مورد این موضوع در مرحله بعدی توضیح خواهیم داد. در ادامه با ما همراه باشید.

دسته‌بندی: همه نوشته ها

مقالات مرتبط رو حتما ببینید

نظر شما برای ما با ارزشه