خانه/همه نوشته ها/مقایسه کارت‌ ASPB و CALE دی اسلم هواوی 5616
آخرین بروز رسانی: 7th فوریه, 2023

مقایسه کارت‌ ASPB و CALE دی اسلم هواوی 5616

فهرست این محتوا پنهان 1 معرفی کارت‌ ASBP دی اسلم […]

مقایسه کارت‌ ASPB و CALE، معرفی کارت‌های دی اسلم هواوی 5616، ابتدا بهتر است کمی در مورد  هر یک از کارت‌های دی اسلم هواوی بیشتر بدانیم. کارت‌ ASPB و کارت‌ CALE بر روی دستگاه مخابراتی دی اسلم نصب می شوند. و برای ارائه سرویس های مختلف بر روی سیم مسی طراحی و تولید شده اند. این کارت‌ها برای ارائه سرویس هایی مانند اینترنت، اینترانت، ویس و یا همان ویپ و سرویس بوق یا همان POTS و تعدادی سرویس دیگر استفاده می شود. معمولا سازمانها و شرکتهایی که از دی اسلم هواوی بهرمند می شوند، شرکت های سرویس دهنده می باشند.  و یا مصرف کننده سروی ویس آور آی پی Voice Over IP هستند. یا در شرکت خود کالسنتر دارند. لطفا برای آشنایی بیشتر و مقایسه کارت‌ ASPB و CALE با آی تی سام همراه باشید.

معرفی کارت‌ ASBP دی اسلم هواوی MA5616 

کارت‌ ASPB در واقع همان Huawei MA5616 ASPB DSLAM 64 port می باشد. این کارت دارای 64 پورت جهت ارائه سرویس بوق یا FXS به مشترکین انتهایی می باشد. و اما این کارت چه سرویسی را ارائه می کند. و اصلا FXS چیست؟ در ادامه به بررسی آن می پردازیم.

FXS هواوی چیست؟

FXS مخفف Foreign Exchange Subscriber است. این پورت درواقع خط آنالوگ را به مشترک تحویل می دهد. به مفهوم دیگر این همان جای سوکت درون دیوار است که به ما صدای بوق، جریان برق برای راه اندازی و ولتاژ زنگ خوردن را می دهد. این پورت درواقع یک رابط سیستم تلفنی برای اتصال دستگاه های تلفن می باشد.

گیتوی FXS هواوی چیست؟

یک گیتوی FXS  هنگامی استفاده می شود که می خواهیم یک یا چند خط از PBX سنتی را به یک سیستم تلفنی ویپ یا یک provider متصل کنیم. با استفاده از این گیتوی قادر هستید تا تلفن های آنالوگ را به شبکه ویپ متصل کرده و از آن ها استفاده کنید.

مشخصات فنی  کارت ASPB دی اسلم هواوی 

کارت ASPB دارای 64 پورت POTS یا همان بوق است. که کار FXS  را انجام می دهد. از یک سو به سافت سوئیچ و از سوی دیگر به مشترکین تلفن متصل می شود. زمانی که شما کارت ASPB  را به دی اسلم هواوی 5616 متصل می کنید. دی اسلم به گیتوی FXS تغییر ماهیت می دهد.

 

 

برای خرید دی اسلم هواوی 5616 و یا  قیمت دیسلم هواوی 5616 روی عکس زیر کلیک کنید. 

مقایسه کارت‌ ASPB و CALE دی اسلم هواوی 5616

مشخصات و معرفی کارت‌ CALE دی اسلم هواوی MA5616 

کارت‌ CALE در واقع همان Huawei MA5616 CALE DSLAM 32 port می باشد. این کارت دارای 16 پورت جهت ارائه سرویس ADSL و 16 پورت آن جهت ارائه بوق یا همان POTS به مشترکین است.

کارت CALE بر روی دی اسلم MA5616 نصب می‌شود. این کارت دارای 32 پورت می باشد. این کارت همزمان قابلیت فعال شدن سرویس ADSL و سرویس بوق را دارد. کارت CALE به اصطلاحا کارت کمبو هم نامیده می شود. دارا بودن دو قابلیت متفاوت ADSL و POTS این کارت را از بقیه کارت‌های هواوی متمایز نموده است. از این کارت می توان هم به عنوان ADSL و هم به عنوان POTS استفاده کرد.

موارد مهم در کارت‌ ASPB و CALE هواوی MA5616

1- کارت‌ ASPB و CALE چیست. و چند پورت دارند.

2- دقیقا در کجای دی اسلم نصب می شوند.

3- آیا برای معرفی کارت به دی اسلم نیاز به نصب نرم افزاری دارند؟

4- توانایی سرویس دهی بر روی چه بستری را دارند؟

 

مقایسه کارت‌ ASPB و CALE

 

تفاوت و اجزای تشکیل دهنده کارت‌ CALE و ASPB هواوی MA5616

هر دو کارت‌ ASPB و CALE یک برد سبز رنگ هستند. اندازه این کارتها کمی کوچکتر از برگه A4 است. بر روی آن پر از خازن و سلف و ترانس است. بسیار حساس به الکتریسته بدن انسان هستند. بسیار یا کیفیت هستند و طول عمر بالایی دارند.

 

تفاوت و مقایسه کارت‌ ASPBو CALE دی اسلم هواوی 5616

1- کارت ASPB بر روی دی اسلم هواوی 5616 نصب می شود . 

1- کارت CALE بر روی دی اسلم هواوی 5616 نصب می شود . 

2- کارت ASPB فقط توانایی ارائه سرویس POTS  را دارد. 

2- کارت CALE توانایی ارائه دو سرویس ADSL و POTS  را دارد. 

3- کارت ASPB از قیمت بسیار پایینی برخوردار است . 

3- کارت CALE بسیار گران قیمت است. 

4- هر دو کارت قابلیت اتصال به سرویس مخابرات و سافت سوئیج کالسنتر را دارد.

برای اطلاعات بیشتر روی لینک کلیک کنید.

دسته‌بندی: همه نوشته ها

مقالات مرتبط رو حتما ببینید

نظر شما برای ما با ارزشه