خانه/تجهیزات شبکه, تکنولوژی شبکه, همه نوشته ها/دی اسلم DSLAM چیست و چه کارایی دارد؟
آخرین بروز رسانی: 13th فوریه, 2023

دی اسلم DSLAM چیست و چه کارایی دارد؟

فهرست این محتوا پنهان 1 دی اسلم چیست؟ 2 کار […]

دی اسلم چیست، کلمه DSLAM مخفف Digital Subscriber line access multiplexer می باشد. به معنای دستگاهی برای برقراری دسترسی همزمان مشترکین به اینترنت می باشد. DSLAM یک وسیله ارتباطی است. که خط تلفن مشتریان را بخود متصل کرده و از سوی دیگر آنها را به Uplink یا همان بالا دستی با ظرفیت بالاتری متصل می‌نماید.

هر آپ لینک Uplink ظرفیت بالایی دارد. این ظرفیت می تواند بر هر مدلی باشد. ائم از ATM و گیگ اترنت، مشترکان را به سرویس‌‌دهندگان اینترنت (FCP) متصل می‌کند. دستگاه های DSLAM اصولا در مرکزهای مخابراتی یا مناطق توزیعی نصب می شوند. این دستگاه‌ها امکان فناوری DSL که دارای سرعت بسیار بالایی است را فراهم می آورد. تا به وسیله کابل مسی انتقال نماید. خطوط زیادی در گذشته جهت استفاده از تلفن ساخته شده بودند، دستگاه DSLAM کمک می‌کنند تا این خطوط کارایی خود را حفظ نمایند. لازم به ذکر است فناوری DSLAM به مدیریت ترافیک و اولویت‌بندی آن برای انتقال صدا، ویدیو و ترافیک داده‌ها هم  کمک می‌نماید. و اما در مورد دی اسلم چیست بیشتر بدانیم.

دی اسلم چیست

دی اسلم چیست؟

دی اسلم چیست؟! دستگاه دی اسلم در شرکتهای ارائه دهنده سرویس DSL نصب می شوند. و امکان ارائه سرویس بر روی DSL را امکان می سازد. فناوری DSLAM ارتباط مربوط به مشترکین را گرفته، و آنها را به یک اتصال با ظرفیت بالا دستی برای ارسال بر روی اینترنت تبدیل می کند. سیستم های  DSLAM دارای امکان لازم در مورد استفاده از خط DSL مختلف و پروتکل های مختلف  و می باشند.

کار اصلی دی اسلم چیست؟

در بعضی از دی اسلم‌ها امکان اختصاص آدرس IPهای مختلف به مشترکین را دارد. درصورت تمامی ظرفیت خط ارتباطی اینترنت استفاده شود، سرویس دهنده های  DSL می توانند نسبت به ارتقاء خط اینترنت اقدام نمایند. تا تمام مشترکین متصل شده به دستگاه DSLAM دارای کارآئی مطلوب در زمینه استفاده از اینترنت گردند. دی اسلم از قابلیت ماژولار بودن برخوردار است. و کارت های مختلفی را پشتیبانی می نماید. و پاور این دستگاه به دو صورت AC و DC  قابل ارائه است. ادامه مطلب دی اسلم چیست را می خوانیم.

کارت های مشترک به تعداد پورت، و زوج سیم مسی توسط کارتی که در این مورد در نظر گرفته شده دریافت می نماید. سر دیگر سیم ها به یک ترمینال مخصوص دی اسلم اتصال پیدا می کند. ترمینال برای هر مشترک 2 زوج سیم را ترکیب کرده و یک زوج سیم تحویل می دهد.

  • زوج سیم که از دی اسلم خارج می‌شود.
  •  زوج سیم بوق که از سالن دستگاه خارج می شود÷.

دو مورد با یک اسپلی‌تر مخلوط میگردد و دیتا و POTS به وسیله یک سیم به مشترک انتقال پیدا می کند. مشتری با یک اسپلی‌تر سمت خود بوق را از دیتا جدا می نماید. و از اینترنت استفاده می کند. نرم افزار DSLAM یا همان سیستم عامل در مدل و دستگاههای مختلف تفاوت دارد. و اغلب توسط وب تنطیم می شوند. که امکاناتی برای تنظیم دی اسلم و پورتها برای کاربر دستگاه ایجاد می نماید. اغلب قابلیت دی اسلم مثل کنترل پهنای باند برای هر پورت و گراف های مختلف را دارد.

 مودم های ADSL کابلی در رابطه با دی اسلم چیست؟

در مورد تفاوت مهم ADSL و مودم کابلی، شیوه برخورد DSLAM است. مشتریان مودم کابلی از شبکه محدود بصورت مشترک استفاده می کنند. در این شرایطی که همزمان با اضافه شدن تعداد مشتریان، کارآئی آنها کاهش پیدا خواهد کرد. ADSL برای هر یک از کاربران یک ارتباط اختصاصی ایجاد و آن را به DSLAM متصل می نماید.

به این ترتیب همزمان با اضافه شدن مشترکین، کارآئی مربوطه کاهش پیدا نخواهد کرد. وضعیت فوق تا آنجایی که کاربران از تمام ظرفیت موجود خط ارتباطی با اینترنت استفاده نکرده باشند، ادامه خواهد داشت.

دستگاه دی اسلم DSLAM چیست؟

قیمت بازار دی اسلم چیست ؟

برای بروز بودن از قیمت و خرید انواع تجهیزات مخابراتی  به سایت فروشگاهی ای تی سام  فعال در زمینه فروش انواع تجهیزات دی اسلم هواوی و یا برای قیمت دی اسلم هواوی 5616 و خرید دی اسلم هواوی 5616 مراجعه نمایید.

هر Uplink دارای ظرفیت بالا، چه مبتنی بر ATM باشد و چه اترنت گیگابیتی، مشترکان را به سرویس‌‌دهندگان اینترنت در مازندارن (FCP) وصل می‌کند. واحدهای DSLAM معمولاً در مراکز مخابراتی یا نقاط توزیعی قرار می‌گیرند. قیمت مودم این واحدها اجازه می‌دهند فناوری DSL که دارای سرعت بسیار بالایی است از طریق کابل های مسی انتقال پیدا کند. با استفاده از تکنیک‌های چندگانه، واحدهای DSLAM کمک می‌کنند تا میلیون‌ها خطی که در دهه پنجاه به‌منظور استفاده برای تلفن ایجاد شده بودند، کارایی خود را حفظ کنند. فناوری DSLAM همچنین به مدیریت ترافیک و اولویت‌بندی آن برای انتقال صدا، ویدیو و ترافیک داده کمک می‌کند.

 

قیمت دی اسلم DSLAM

در مورد دی اسلم DSLAM بیشتر بدانیم

در برخی از مدل ها امکان انجام عملیات خاصی نظیر اختصاص پویای آدرس های IP به مشترکین، نیز وجود دارد. سر دیگر سیمها به یک ترمینال مخصوص متصل میشود. این ترمینال برای هر مشترک 2 زوج سیم را ترکیب کرده و یک زوج سیم تحویل می دهد:

1. زوج سیم که از DSLAM خارج میشود.

2. زوج سیم بوق که از سالن دستگاه می آید.

این دو مسیر با یک جک اسپلیتر ترکیب میشود و دیتا و بوق توسط یک سیم به سمت مشترک ارسال میشود. مشترک با یک اسپلیتر سمت خود بوق را از دیتا جدا کرده و از سیستم استفاده می نماید. نرم افزار DSLAM یا همان سیستم عامل در برندهای مختلف متفاوت میباشد و اصولا یک کنسول رابط مود گرافیکی نیز دارد. که امکاناتی جهت تنظیم دستگاه و پورتها برای کاربر دستگاه فراهم می کند. معمولا قابلیت هایی مانند کنترل پهنای باند برای هر پورت و گراف های مختلف را نیز دارا می باشد.

در مورد دی اسلم DSLAM بیشتر بدانیم

 

برای اطلاعات بیشتر در مورد وکتورینگ و وکتورینگ در دیسلم DSLAM Huawei، روی لینک کلیک کنید.

 

معرفی برند‌های دی اسلم مختلف در ایران

در این پست ما سعی کرده ایم که دی اسلم های مختلفی در که بازار موجود است. و یا در گذشته موجود بود را معرفی نماییم. پس با ای تی سام همراه باشید.

دی اسلم هواوی 5616

دی اسلم هواوی 5616، با مدل 128 پورت که با عنوان Huawei Dslam MA5616 128 port به واسطه شرکت چینی هواوی تولید و روانه بازار می شود. که از بهترترین تجهیزات مخابراتی در بازار به حساب می آید. و امکان ارائه سرویس بر روی بستر سیم مسی را برای مشترکین اینترنت و اینترانت فراهم می نماید.

دی اسلم هواوی 5600

دی اسلم هوآوی MA۵۶۰۰ که با نام تجاری Huawei MA۵۶۰۰ ۸۹۶ port Dslam توسط شرکت هواوی به بازار عرضه می‌گردد. که از جمله مجهز‌ترین و پرکاربردترین تجهیزات شبکه و مخابرات به شمار می‌رود. این دستگاه امکان ارائه خدمات مبتنی بر DSL را با نصب بر کانون‌های ارائه دهنده سرویس DSL فراهم می‌نماید. محصولات هواوی به واسطه‌ی قیمت مقرون به صرفه در میان رقبا توانسته جایگاه ویژه‌ای در صنعت آی تی به خود اختصاص دهد. دی اسلم ۸۹۶ پورت امکان پشتیبانی ۱۴ کارت ۶۴ پورت را دارد.

دی اسلم زایکسل 1248

دستگاه دی اسلم مدل IES-1248-5x دستگاه دی اسلم زایکسل 48 پورت مدل IES-1248-5x که با نام تجاری  Zyxel IES-1248-5x DSLAM 64 Port توسط شرکت زایکسل طراحی و تولید می شود. که از جمله کاربردی ترین تجهیزات شبکه و مخابرات در حال حاضر به شمار می رود. این دستگاه امکان ارائه خدمات مبتنی بر DSL را با نصب بر کانونهای ارائه دهنده سرویس DSL فراهم می نماید. محصولات زایکسل به واسطه ی استفاده بهتر از پهنای باند در کنار سادگی و کاهش هزینه‌ها توانسته است سهم بسیار مناسبی را در بازار آی تی به خود اختصاص دهد.

دی اس لم IES-1248-5x قابلیت پوشش دهی POTS/ISDN در حالت overlay را داراست. زایکسل IES-1248-5x دارای امکان نصب در شرکت، کابینت یا زیرزمین، یونیت‌های Multi tenant یا multi dwelling می باشد. دستگاه 48 پورت قابلیت پشتیبانی مدیریت نیروی مشخص شده در ITU-T رک. G.992.3 و G.992.5 را داراست. دی اسلم IES-1248-5x مجهز به توانایی پشتیبانی عملکرد اترنت MAC می باشد. برای آشنایی بیشتر با Zyxel IES-1248-5x DSLAM 64 Port با ما در آی تی سام همراه باشید.

دی اسلم تایلین

دی اسلم تایلین بسیار دی اسلم خوب و با کیفیتی بوده است. که سالیان سال مورد استقبال شبکه کاران بازار ایران قرار گرفته بوده است. اما با حضور دی سالم هواوی در ایران بازار خود را از دست داد.

دی اسلم کرسز

دی اسلم کرسز بسیار دی اسلم خوب و با کیفیتی بوده است. آن دستگاه دی اسلم از خانواده تجهیزات سیسکو بوده است.  و سالیان سال مورد استقبال شبکه کاران بازار ایران قرار گرفته بوده است. اما با حضور دی سالم هواوی در ایران بازار خود را از دست داد.

دی اسلم IP Access

دی اسلم بسیار معمولی بود که با خرابی زیادی داشته است. و البته قیمت مناسبی هم داشت. اما با کیفیت معمولی که داشت بازار مناسبی را پیدا نکرد. و از رده خارج شد.

دی اسلم دی لینک

دی اسلم بسیار معمولی بود که با خرابی زیادی  در خصوص پاور داشته است. و البته قیمت مناسبی هم نداشت. اما با کیفیت معمولی که داشت بازار مناسبی را پیدا نکرد. و از رده خارج شد. و در حال حاضر گاهی دست دوم این محصول پیدا می شود.

اطلاعات بیشتر…

 

مقالات مرتبط رو حتما ببینید

نظر شما برای ما با ارزشه