خانه/اینترنت و شبکه, همه نوشته ها/خدمات پشتیبانی شبکه
آخرین بروز رسانی: 13th فوریه, 2023

خدمات پشتیبانی شبکه

فهرست این محتوا پنهان 1 چرا پشتیبانی شبکه مهم است‌؟ […]

خدمات پشتیبانی شبکه، هر گونه عملیاتی که در راستای بهبود رویکرد شبکه، رفع‌ ایرادات و نگهداری شبکه انجام شود، در دسته خدمات پشتیبانی شبکه قرار میگیرد. خدمات پشتیبانی برای شبکه شامل دو دسته خدمات پشتیبانی سخت افزار شبکه و خدمات پشتیبانی نرم افزار شبکه می شوند.
داشتن یک پشتیبان حضوری شبکه داخل شرکت می‌ تواند از به وجود آمدن مسائلی که شاید کل سیستم را درگیر خودش کند، جلوگیری کند. تیم پشتیبان شبکه نوین پویا نت آماده انجام انواع خدمات پشتیبانی سخت افزاری و نرم افزاری شبکه در تهران و سراسر ایران است.

 

چرا پشتیبانی شبکه مهم است‌؟

قطع شدن شبکه به معنی تعطیل شدن یک بخش و خراب شدن یک کامپیوتر، به معنی عدم کارایی یک کاربر و اتلاف زمان برای چند کاربر خواهد بود. در صورت نداشتن پشتیبان کامپیوتر و پشتیبان شبکه، زمان زیادی از کارمندان تلف شده و این قطعا باعث ضرر و زیان شرکت‌ ها خواهد بود. بدتر از این موضوع، ویروسی شدن شبکه و یا از بین رفتن اطلاعات بوده که باعث ایجاد ضرر و زیان های زیادی برای مدیران خواهد بود و مدیران به خوبی این موارد را درک می نمایند. پشتیبانی شبکه شرکت خدمات شبکه نوین پویا نت با طراحی شبکه پر سرعت، دسترسی سریع شما را به سرور های داخلی و نیز محیط اینترنت میسر ساخته و سلامت شبکه‌ ی شما را تضمین می‌کند.

 

خدمات پشتیبانی شبکه

یک شرکت پشتیبان که تمام مشکلات موجود در شبکه را در کوتاه‌ ترین زمان ممکن باید حل کند. وظایف کلی یک شرکت پشتیبان شبکه به شرح زیر است:
1-  تامین امنیت شبکه.
2- پشتیبان گیری اطلاعات.
3- ترفند های جلوگیری از هک سیستم و سرور.
4- بازدید حضوری شبکه.
5- پشتیبانی آنلاین و تلفنی.
6- تهیه گزارشات مدیریتی و نقشه شبکه.
7- پایش پهنای باند مصرف شده در شبکه.
8- اجرا و پشتیبانی تلفن تحت شبکه (VOIP).
9- مشاوره تخصصی اجرای بستر فیزیکی و زیر ساخت شبکه کابلی.
10- ارتباط دیتا و صوت بین شعب شرکت تحت اینترنت.
11- ارائه راهکار های سرور های ابری و تخصیص فضای ابری روی سرور های این شرکت.
12- ارائه انواع خدمات آموزشی برای کارکنان.

 

خدمات پشتیبانی سخت افزار شبکه

به تمام مجموعه اقداماتی که برای بهبود عملکرد، ارتقاء، افزایش سرعت، رفع خرابی و… روی سخت افزار شبکه انجام می‌شود خدمات پشتیبانی سخت افزاری شبکه گفته می‌شود. مواردی مانند تعویض یک تجهیز خراب در شبکه، ارتقاء یک سیستم سخت افزاری در شبکه و همه و همه جزو خدمت‌ های پشتیبانی سخت افزاری شبکه به حساب می ‌آید.
1- عیب یابی از زیر ساخت شبکه (خدمات پسیو شبکه).
2- ارائه مشاوره در زمینه ارتقاء و خرید سخت افزار جدید.
3- عیب یابی سخت افزاری شبکه.
4- بازدید دوره‌ای از شبکه.
5- مانیتورینگ سخت افزاری شبکه.
• و….

خدمات پشتیبانی نرم افزار شبکه

به هرگونه نصب نرم افزار شبکه، به روز رسانی و آپدیت نرم افزاری، پیکربندی نرم افزار و… خدمات پشتیبانی نرم افزاری شبکه اطلاق می‌شود. تنوع خدمات پشتیبانی نرم افزاری شبکه بسیار زیاد است. داشتن یک پشتیبان شبکه که توانایی به روزرسانی، پیکربندی و رفع ایرادات موجود در شبکه را داشته باشد برای سازمان ‌ها به ویژه سازمان ‌هایی که مختل شدن شبکه در آن باعث ضرر می‌شود لازم و ضروری است.
1- نصب و به روزرسانی ویندوز سرور.
2- نصب و ارتقاء نرم افزارهای موجود در شبکه.
3- نظارت بر سیستم نرم افزاری شبکه.
4- پشتیبانی و نگهداری از اطلاعات موجود در شبکه.
5- پیشگیری از وقوع مشکلات مختلف نرم افزاری در شبکه.
• و….

 

چه زمانی به خدمات پشتیبانی شبکه نیاز داریم؟

برخورداری از خدمات پشتیبانی نرم افزاری و سخت افزاری شبکه مختص به زمان خاصی نمی‌شود به همین دلیل پیشنهاد می‌شود در سازمان‌های نسبتا بزرگ و حتی متوسط از یک پشتیبانی حضوری شبکه حتما استفاده کنید.
در حالت کلی زمانی نیاز به پشتیبان شبکه خواهید داشت که در یکی از شرایط زیر قرار داشته باشید:
1- اگر در شبکه شما مشکلی وجود داشته باشد.
2- سرعت شبکه کاهش یافته باشد و دلیل آن را ندانید.
3- امنیت شبکه شما با مشکل رو به رو شده باشد.
4- اگر سخت افزاری در شبکه نیاز به ارتقاء داشته باشد.
5- نرم افزار های موجود در شبکه نیاز به بروز رسانی و پیکربندی داشته باشند.
6- در صورتی که مشکلی در دریافت و ارسال ایمیل‌ داشته باشید.
7- شبکه کامپیوتری سازمان شما با مشکل رو به رو شده باشد.
8- در صورتی که اطلاعات شبکه یکجا و منسجم نباشد.
9- اگر دسترسی ‌های شبکه مناسب نباشد.
10- پشتیبان شبکه حال حاضر شما خدمات مناسبی ارائه ندهد.
11- تجهیزات متصل به شبکه دارای مشکل باشد.
• و….
در صورتی که شبکه سازمانی شما شامل یکی از موارد بالا باشد بدون شک نیاز به یک پشتیبان غیر حضوری شبکه یا یک پشتیبان حضوری شبکه خواهید داشت.

پشتیبان حضوری شبکه

اکپرا در سازمان‌ های بزرگ نیاز به پشتیبان حضوری شبکه، امری اجتناب ناپذیر است. وجود کلاینت‌های مختلف و همچنین ایجاد سوالات و مشکلات مختلف در شبکه، آموزش کارکنان جدید، رفع ایرادات شبکه و… در این گونه از سازمان ‌ها داشتن یک پشتیبان حضوری شبکه را می طلبد.

وظایف پشتیبان حضوری شبکه

یک پشتیبان حضوری شبکه نسبت به بزرگی شبکه وظایف گوناگونی را برعهده دارد که شامل موارد زیر می باشد:
1- پیکربندی شبکه.
2- چک کردن مداوم شبکه به لحاظ عدم وجود مشکل.
3- رفع نواقص موجود در شبکه.
4- بروز رسانی کردن سخت افزار و نرم افزارهای شبکه.
5- آموزش کارکنان جدید.
6- بررسی عوامل کاهش سرعت شبکه.
• و….

پشتیبان غیر حضوری شبکه

در سازمان ها و شرکت های کوچک به دلیل این که مشکلات شبکه ‌ای به ندرت اتفاق می‌افتد و حضور یک پشتیبان شبکه به صورت دائم در شرکت می تواند هزینه ‌های زیادی را برای شرکت به همراه داشته باشد، به همین خاطر اگر شبکه موجود در شرکت شما کوچک است و از تعداد کمی کامپیوتر تشکیل شده است توصیه می کنیم که از خدمات پشتیبانی شبکه غیر حضوری استفاده کنید. خدمات اختصاصی برای خرید دی اسلم هواوی 5616 

وظایف پشتیبان غیر حضوری شبکه

یک پشتیبان غیر حضوری شبکه باید روز هایی از ماه را به صورت حضوری داخل شرکت شما حضور داشته باشد تا بتواند به درستی مشکلات به وجود آمده را حل کند. وظایف یک پشتیبان غیر حضوری شبکه شامل موارد زیر خواهد بود.
1- بررسی امنیت شبکه از راه دور.
2- حضور یک الی چند روزه در هر ماه برای سنجش عملکرد شبکه.
3- اطلاع کامل از مشکلات شبکه سازمان و رفع آن ها.
4- آموزش دادن بعضی از مسائل از راه دور به کارکنان جدید.
• و….

خدمات پشتیبانی شبکه

یک شرکت پشتیبان وظیفه دارد که همه مشکلاتی که برای شبکه به وجود می آید را کم ترین زمان ممکن رفع کند. وظایف یک شرکت پشتیبان شبکه به شرح زیر است:
1-  تامین امنیت شبکه.
2- پشتیبان گیری اطلاعات.
3- راهکارهای جلوگیری از هک سیستم و سرور.
4-  بازدید حضوری شبکه.
5-  پشتیبانی آنلاین و تلفنی.
6- تهیه گزارشات مدیریتی و نقشه شبکه.
7- پایش پهنای باند مصرف شده در شبکه.
8- اجرا و پشتیبانی تلفن تحت شبکه (VOIP).
9- مشاوره حرفه ای اجرای بستر فیزیکی و زیرساخت شبکه کابلی.
10- ارتباط دیتا و صوت بین شعبه های شرکت تحت اینترنت.
11- ارائه راهکار های سرور های ابری و تخصیص فضای ابری روی سرور های این شرکت.
12- ارائه انواع خدمات آموزشی برای کارکنان.

جایگاه امنیت در پشتبانی شبکه

وجود فایروال ها ضروری است اما کافی نیست. بکار گیری از تجهیزات جدید و به روز، ارتقاء مداوم سخت افزار و نرم افزار های قدیمی بهترین رویکرد برای جلوگیری از تهاجم به شبکه ها می باشد. حرفه ای ترین خدمات امنیتی پشتیبانی شبکه ارائه بهترین شیوه های نگهداری و تعمیرات نرم افزاری و سخت افزاری یا هستند. تیم پشتیبان شبکه پس از تست شبکه اطمینان حاصل می کنند که شبکه از هر نوع بد افزار و یا پورت های باز و فایروال ها و مسائل امنیتی پاک هستند. پس از تنظیم قرارداد برای پشتیبانی شبکه، گزارش ها و راه کار های تخصصی برای اطمینان حاصل کردن از ایمن بودن شبکه کسب و کار ارائه می شود.

فواید ایجاد قرارداد با یک شرکت پشتیبانی شبکه

با داشتن پشتیبان شبکه، هر شخصی روی کار خودش متمرکز می شود و درگیر مسائل مرتبط به کامپیوتر و شبکه نخواهد شد.
از اطلاعات و خدمات چندین فرد کارشناس و متخصص استفاده می‌کنید و وابسته به یک فرد خاص نیستید.
دانش و تجربه شرکت‌ های پشتیبان شبکه به طور مداوم به روز می شود چرا که با شرکت‌ های زیادی در ارتباط هستند.
مشاوره‌ های پشتیبان شبکه در زمینه فناوری اطلاعات می تواند به رشد کسب و کار شما کمک زیادی بکند.
با بستن قرارداد با یک شرکت پشتیبانی شبکه، امنیت اطلاعات نیز تامین خواهد شد و لازم نیست اطلاعات در دسترس کارمندان دیگری قرار بگیرد.
سیستم ‌ها به صورت دوره ‌ای و ادواری کنترل شده و از تهدید های احتمالی در آینده جلوگیری خواهد شد.

سرویس های نرم افزاری

همه ی نرم افزار ها و سرویس هایی که در شبکه برای پشتیبانی استفاده می شود، به دانش و تجربه خاص خود نیاز دارد که شامل موارد زیر می شود:
1- اشتراک پرینتر و فایل.
2- مدیریت مصرف اینترنت.
3- حفظ امنیت شبکه.
4- تهیه بکاپ های منظم.
تعداد تجهیزات سخت افزاری
هر چقدر تعداد تجهیزات شبکه بیشتر باشد، وظایف ما برای پشتیبانی از آن ها نیز افزایش می یابد از مهم ترین این تجهیزات می توان به کامپیوترها، سرورها، پرینترها، سوئیچ ها، اکسزپوینت ها و روتر اشاره کرد.

پیچیدگی و نوع تجهیزات

تجهیزات سخت افزاری موجود در یک شبکه بسیار مهم است و هر کدام تخصص و مهارت کاری مربوط به خود را برای پشتیبانی و رفع خطا ها نیاز دارند و این موضوع وابستگی زیادی با علم و تجربه مورد نیاز کارشناسان و متخصصان دارد.

نوع قرارداد پشتیبانی شبکه

قرارداد پشتیبانی شبکه شامل ساعات و روز های مورد نیاز شرکت به آنلاین بودن کارشناسان و آمادگی برای رفع مشکل های احتمالی است، چرا که برخی از اصناف ساعات کار بیشتری را نسبت به کسب و کار های عادی دارند و نیازمند قرارداد های پشتیبانی شبکه با روز و ساعت بیشتر می باشند.

موقعیت جغرافیایی

اکثر پروژه های پشتیبانی شبکه نوین پویا نت در مناطق 1، 2، 3 و 6 تهران هستند. اگر موقعیت جغرافیایی مجموعه شما در مناطق گفته شده نباشد، تعرفه پشتیبانی شبکه شرکت مورد نظر با توجه به موقعیت، کمی افزایش پیدا می کند. لازم به ذکر است متخصصین نوین پویا نت برای ارائه برخی خدمات نیاز به حضور در مجموعه دارد.

مقالات مرتبط رو حتما ببینید

نظر شما برای ما با ارزشه